Jeg jobber som lærer på Østbytunet skole der vi gi undervisningstilbud til barn og unge i alderen mellom 7 og 13 år som er innskreved på Østbytunet behandlingssenter.
I sommer 2005 har vi startet "gamme-prosjektet". Tanken var å skape et praksisrettet læringsprosjekt der elevene kunne oppdage naturen, bruke seg selv og sine ressurser på en positiv måte og oppleve mestring gjennom meningsfulle aktiviteter. På likt linje med faglige målsettninger skulle utviklingen av sosial kompetanse står i fokus.
Vi fant en plass der vi fikk lov å bygge gammen. Byggeprosessen startet i høst 2005 - i dag har vi kommet oss ganske lang men det dukker opp stadig nye utfordringer som vi løser gjennom aktiv involvering av elevene.
Prosjektet fungerer som en tverrfaglig læringsmiljø. Elevene inkluderes i både planlegging, gjennomføring av aktivitetene. Opplevelsene under turene og aktivitetene åpner et hav av muligheter til senere fordypning.
VIKTIGE ASPEKTER RUNDT MIN INDIVIDUELLE OPPGAVEI - INNHOLD
- Kort om "gamme-prosjektet"
- Bakgrunn for oppgaven
- Sentrale aspekter i tankekortet
- Hvorfor mindmap?
- Valg av nettbasert verktøy
- Flere askpekter rundt oppgaven min
- Målene i fagplanen AVIK 6300
- - analysere og vurdere nettbaserte publiseringsver...
- - utvikle og vedlikeholde nettbaserte læringsressu...
- - differensiere og organisere læringsprosesser med...
- - begrunne valg av teknologiske og pedagogiske løs...
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar