Jeg kan ikke bruke LMS, siden elevene på Østbytunet kommer fra forskjellige skoler som bruker ulike LMS. Vi har enda ingen platform der alle elever er samlet. Jeg må derfor velger et åpent portal. Etterhvert har jeg bestemt meg å velge verktøyet tankekort og bruke den nettbaseret tjenesten mindomo.
Fordelene med tankekort som verktøy for presentasjon av den individuelle oppgaven min har jeg drøftet her.
Mine erfaringer med andre verktøy, som ikke står i direkte forbindelse med min oppgave, men som jeg anser som relevant i personlig og i pedagogisk sammenheng har jeg dokumentert her.
Billedmateriale som vi har samlet i løpet av de to årene vi har holdt på med prosjektet begynner å bli ganske omfattende. I forbindelse med arbeidet med den individuelle oppgaven min har tenkt å plukke ut relevante bilder og lagt dem ut på ulike nettsteder.
For å teste kunnskap på en måte som mange elever liker (og ikke oppfatter som prøve) har jeg lagt inn lenker til noen spill med relevant innholdt i tankekortet mitt (se også tavlebildet dataspill og læring fra forrige samling på HIAK).
Et annet viktig element i pedagogisk sammenheng, nemlig elevmedvirkning, kan realiseres på ulike måter:
- de fleste bildene jeg har lagt ut på nettet og lenket til i tankekortet er tatt av elevene
- i WIKI'en som tankekortet viser til kan elevene samarbeide om en problemstilling
- i gamme bloggen kan elevene komme med kommentarer og - etter avtale med meg - legge inn innlegg
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar